مجله علمی – تخصصی ایکد | شماره 38 | فصلنامه تابستان 98

فناوری اطلاعات به‌عنوان یک نوآوری برای دهه‌های متمادی ، ارزش و اهمیت سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات نقشی تعیین‌کننده و فراگیر در کسب‌وکارهای سازمانی داشته است‌. باوجود توسعه چشمگیر فناوری‌های جدید، برخی سازمان‌ها نیاز به پذیرش چنین فناوری‌هایی را به‌طور کامل به دست فراموشی سپرده‌اند و یا اینکه نسبت به تصمیم‌گیری درباره فرایندهای پذیرشی مربوط و اقدام به پیاده‌سازی آن با سرعت بسیار پایینی حرکت می‌کنند .  برخی از مدیران تمایل دارند تا بهترین فناوری‌های موجود در دنیای تجارت را به‌کارگیرند ، درعین‌حال به نظر می‌رسد که بسیاری از آن‌ها گرایش به چشم‌پوشی از اثرات انسانی و سازمانی این فناوری‌ها دارند‌. به همین دلیل، وجود استانداردهای فراگیر جهانی در تجارت و بازرگانی امری ضروری به نظر می‌رسد. ازاین‌رو برای استفاده از استانداردهای بین‌المللی در کسب‌وکار تجاری نیاز به کسب دانش بیشتر است. فصلنامه ایکد باهدف ارتقا دانش مالکان کسب‌وکار ­جهت تسهیل فرآیندهای تجاری منتشر می‌شود تا همه ذینفعان بتوانند به توسعه و استقرار استانداردهای جهانی بپردازند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. فصلنامه تابستان 1398 علمی و تخصصی ایکد باهدف معرفی کاربرد استانداردها و راهکارهای GS1 در فناوری‌های نوین اطلاعات منتشرشده که علاقه‌مندان می‌توانند به مطالب آن به شرح ذیل مراجعه نمایند.

فصل اول به ارائه مقالات علمی – تخصصی در جهت معرفی تجارت الکترونیک با رویکرد نقش استانداردهای بین‌المللی در تسهیل تجارت و تأثیر مشتری نهایی بر پیاده‌سازی سیستم ردیابی محصولات غذایی و همچنین نقش ایران کد در ساماندهی و بهبود نظام توزیع پرداخته است.

در فصل دوم مقالات کاربردی شامل استفاده از شناسه‌های GS1 در پلتفرم‌های IOT و آشنایی با نحوه ردیابی محصولات و میوه‌جات بر اساس استانداردهای GS1 و نحوه حرکت شرکت‌های نوپا  و مشاغل کوچک به سمت اقتصاد زنجیره‌تامین است.

بدین‌وسیله از کلیه پژوهشگران متخصصین و اندیشمندان در این حوزه دعوت به عمل می‌آید تا جهت همکاری با مجله مذکور و غنا بخشیدن به مطالب آن مقالات و تحقیقات خود را به آدرس info@ecode.gs1-ir.org ارسال نمایند تا با نام نویسنده در مجله به چاپ برسد، شایان‌ذکر است فصلنامه به‌صورت دیجیتال و قابل دانلود در سایت WWW.ecode.gs1-ir.org برای علاقه‌مندان قابل‌دسترس است.

علیرضا ملکی

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.