مجله علمی – تخصصی ایکد | شماره 44 | فصلنامه زمستان 1400

تحولات فناورانه با سرعتی چشمگیر، زندگی بشر امروز را تحت الشعاع قرار داده اند به نحوی که تقریبا هر روز اخبار جدیدی از پیشرفت و تحول در فناوری های گوناگون شنیده می شود. هنوز مفاهیم و موضوعات مربوط به انقلاب صنعتی چهارم با آن همه گستردگی در محافل مختلف علمی و صنعتی در حال بررسی و توسعه هستند که با موج جدیدی تحت عنوان انقلاب صنعتی پنجم مواجه می شویم. از سوی دیگر جدی شدن موضوعاتی همچون متاورس توجه محافل مختلف  پژوهشی و صنعتی را به خود معطوف ساخته است.همه اینها بیانگر این موضوع هستند که جهان امروز با سرعت غیر قابل پیش بینی در حال تغییر است و عدم همسویی با موج های جدید فناورانه که بر همه ابعاد زنگی بشر از جمله کار، تحصیل، تفریح و غیره تاثیرگذارند، منجر به عقب ماندگی قابل توجه و شاید جبران ناپذیر خواهد شد. از همین رو پرداختن به روند های فناورانه از ابعاد مختلف توسط اندیشمندان و صاحبنظران و تلاش برای ایجاد درک مناسب از آنها در جامعه و آمادگی برای پذیرش آنها از سوی جامعه صنعتی و تولیدی، نهادهای حاکمیتی و عموم مردم بیش از پیش اهمیت دارد.

در این شماره از فصلنامه مقالات کاربردی شامل ارتقای صنعت ساخت و ساز با استانداردهای GS1 ، آشنایی با طبقه‌بندی جهانی ، حکمرانی داده‌های اصلی بر بهبود عملکرد سازمان (مطالعه موردی صنعت نفت)، مدل سازگاری لجستیک LIM (سناریوی اول تامین‌کنندگان و تولیدکننده) و معرفی اینترنت اشیاء، فناوری‌ها و چالش‌ها ارائه شده است.از کلیه پژوهشگران، متخصصین و اندیشمندان در این حوزه دعوت به عمل می‌آید به‌منظور همکاری با این مجله و غنا بخشیدن به مطالب آن یافته‌های علمی خود را به آدرس پایگاه اینترنتی مجله به نشانی e-code@gs1-ir.org  ارسال نمایند تا پس از تائید کمیته علمی به چاپ برسد.

شایان ‌ذکر است فصلنامه به‌صورت دیجیتال در سایت www.e-code.ir  و پایگاه اینترنتی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به نشانی http://trindoc.itsr.ir در دسترس عموم علاقه‌مندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.