سنجش تأثیر RFID در خرده فروشی

فصلنامه شماره 40 (زمستان 1398)

چکیده

شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) از اواخر دهه 1990 با ما بوده است ، فناوریکه قولزنجیره های تأمین خرده فروشی «به موقع» یک سرویس خدمات به مشتریان را در هیچ صف کنترل و صورتحساب قرار ندهد را داده است و همچنین یک شی (bullet)نقره ای برای جلوگیری از ضرر را پیشنهاد داده است. برخی حتی آن را به عنوان یک اینترنت یا خود کامپیوتر به عنوان یک تحول مهم تلقی کردند.

علیرغم پذیرش به آرامی RFID، از این واقعیت که RFID می تواند مدیریت زنجیره تامین پوشاک را ساده تر کند و شفافیت را در فضای خرده فروشی ایجاد کند ، باعث تجدید علاقه در پتانسیل های خود می شود. یک افزایش در سرمایه گذاری RFID وجود دارد زیرا خرده فروشان درک می کنند که این امر می تواند باعث ایجاد حس تجارت شود. افزایش تقاضای مشتری برای دسترسی به سهام بهتر بخصوص با توجه به انفجار در خرده فروشی omnichannel نیز بر بازگشت آن افزود.

اکثر شرکت هایی که موافقت خود را اعلام کردند خرده فروشان پوشاک بودند ، طیف وسیعی از اجرای کوچک RFID را در مقیاس بزرگ را پذیرفتند. آنها شامل آدیداس ، C&A ، Decathlon, Lululemon,Jack Wills, John Lewis, Marc O’Polo, Marks & Spencer, River Island and Tesco.بودند.

در مجموع ، این مارک ها و خرده فروشان از فروش کلی در منطقه با 94 میلیارد یورو در سال لذت می برند و سالانه حداقل 1.869 میلیارد برچسب مصرف می کنند (معادل حدود 60 برچسب در ثانیه).

 

  1. EPCچیست؟

کد محصولات الکترونیکی (EPC) استاندارد جهانی RFID است که توسط GS1 با همکاری ارائه دهندگان فناوری و کاربران RFID ایجاد شده است. استاندارد EPC دو عنصر اصلی را تعریف می کند:

1. نحوه ذخیره دادهها روی برچسب RFID ،دادهها و ساختار حافظه برای برچسب های RFID از سیستم شناسههای مورد استفاده GS1 استفاده میشود. این شامل تعدادکالای تجارت جهانی هر محصول (GTIN) که گاهی به آن UPC یا EAN گفته می شود بهعلاوه شماره سریال محصول و برخی دستورالعمل های خواننده می شود.

2. چگونگیخواندنRFID با برچسب استاندارد EPC ، طرح چگونگی گفتگو و برچسبها را با یکدیگر فراهم میکند، به گونهای که هر ترکیبی سازگار با EPC در هر نقطه از جهان باهم کارکند.هدف از تحقیق پروفسور بک ، شناسایی هر فناوریخاصبرای نظریه نبودهبلکه درک تصمیمخرده فروشان برای سرمایه گذاری در RFID ، تأمل در برخی از نتایج به دست آمده و ترسیم نمودارهای دروس (اعم از مثبت و منفی) میباشد.آنها قادر به اشتراکگذاشتن RFID خود هستند. در روش مطالعه موردی،ترکیبی از درخواستها برای دادههای کمی و مصاحبه های چهره به چهره استفاده شده است.

RFID چیست؟

شناسایی فرکانس رادیویی یا RFID ، به استفاده از امواج رادیویی برای خواندن اطلاعات ذخیرهشده در تراشه (یا “برچسب”) که به یک شی وصل شده است ، اشاره دارد.

مزایای RFID

  • سریال سازی: برچسب های RFID به صورت سریالی میشوند و شناسایی منحصربهفرد هر یک از آیتمهای موجود در زنجیرهتأمین را امکان پذیر میسازند.
  • سرعت خوانایی بالا : یک خواننده RFID میتواند بیش از 100 مورد برچسب را در هر ثانیه محاسبه کند.
  • خط دید لازم نیست : یک خواننده RFID میتواند آیتم های برچسب خورده را از چند متر دورتر و همچنین وسایل بسته بندی شده در کارتنهای مقوایی یا بارهای پلاستیکی را شناسایی کند ، بدوناینکه مستقیماً خط دید به موارد برچسب زده نزدیک شود.
  1. زمینه سرمایه گذاری در تجارت

RFID فن آوری است که در گذشته بسیاری از شرکتهایی که با آنها مصاحبه کرده بودند با آنآشنا بودند ،این شرکتها در گذشته از آن استفاده میکردند ، اما اکنون مایل بودند در وضعیت بهبود یافته آن را کاوش کنند.

در بیشتر موارد،معرفی آن به دنبال خرید توسط افرادیکه ضرورت مالی بودن آن را ضروری دانستند، صورت می گیرد.

برای اکثر پاسخ دهندگان ،یکی از انگیزههای اصلی معرفی RFID بهبود عملکرد فزآینده مشاغل بود. بازار رقابتی این ارتقاء زمانی به دید بهتری حاصل می شود که افزایش رضایت مشتری omnichannel خواستار خدمات بهتر است،بعلاوه انبارداری بهینه شده فرصتی است که امکان نوآوری و کارآیی بیشتر درک شود.

ارائه دیداری و دقت موجودی RFID به عنوان روشی برای رشد فروش با بهبود دید در مقابله با عدم دقت موجودی و اثرات آن ، مورد بررسی قرار میگیرد.

  1. ارتقاء رضایت مشتری در یک دوره

شرکتکنندگان، بعهده گرفتن سهام را مهمترین عامل افزایش رضایت مشتری و در نتیجه ارائه فروش بیشتر دانستند. برای آنها سرمایه گذاری RFID زمانی توجیه شده است که omnichannel به سرعت در حال رشد است و هر گونه عدم دقت در موجودی می تواند توافق آنلاین یا “کلیک و جمع آوری” تجربه را برای مشتریانی که به طور فزاینده ای خواستار آن هستند به خطر بیاندازد . اظهارنظر مبنی بر اینکه RFID ” متناسب بلند پروازی ما از omnichannel استکه قابلیت مشاهده محصول بصورت آنلاین ودرونشاخهای” به مشتریان در املاک و مستغلات را میدهد که نظرات بسیاری از افرادی که مصاحبه شده اند را جلب کرده است.

  1. برگزاری سهام بهینه

برای برخی از پاسخ دهندگان ،افزایش دید میزان کالاهای موجود را کاهش داده است که تأثیر مثبت بر هزینه سرمایه داشته و همچنین افزایش بهره وری کارکنان هنگامی که سهام بیشتری برای رسیدگی وجود دارد،بهدلیل بهبود موقعیت سهام ، این سهام نیز در سهام کمتری ارائه شده است.

  1. کمک به هدایت نوآوری و کارآیی تجارت

در کنار دید بهتر ، RFID اغلب به عنوان بخشی از یک تغییر سازمانیاز طریق استفاده بهتر داده مورد استفاده قرارمی گیرد. به ویژه وقتی صحبت از گردش موجودی و رفتار مصرف‌کننده باشد، نوآوری از طریق تکنولوژی مانند RFID به عنوان ابزاری اساسی در موفقیت آینده تلقی می شود.

یک نظر مرتبط در مورد نقش RFID ، مربوط به آن است که از نظر مزیت رقابتی به مشاغل ارائه دهد: “معمولاً بهتر نیست که اولین نفر برای پذیرش باشید ،اما شما نباید آخرین نفر باشید! ” با این حال ، اکثر شرکت‌ها شفاف سازی کردند که RFID ابزاری برای ایجاد نقاط داده های مفید است نه اینکه به خودی خود یک علاج باشد.

  1. سنجش موفقیت

وجود RFID تجارت کارخانه ها را به میزان قابل توجهی تغییر داد. در بخشی ، این به دلیل تعاریف متنوعی از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) بود.

به عنوان مثال ، تعریف متعارف این است که KPI معیاری برای سنجش نتایج برنامه‌ریزی شده در برابر اهداف است. از سوی دیگر برخی آن را به عنوان روشی برای سنجش عملکرد مداخله در خود تفسیر میکردند،

به عنوان مثال کمیت کارایی و قابلیت اطمینان سیستم RFID از طریق قابلیتاطمینان برچسب،نرخ خواندن، صحت ممیزی ، به‌روزرسانی موجودی فروشگاه و دقت اپلیکیشن برچسب درون فروشگاهی انجام میشود.شاید با توجه به حساسیت تجاری برخی از دادههاو درک نقش RFID در تشدید مرزهای رقابتی ، جای تعجب ندارد،شرکت کنندگان آمادگی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش خود در مورد RFID نسبت به نتایج واقعی داشتند.

تمرکز اصلی مطالعه بر روی داده های کیفی و راههای مختلفی که از نتایج بدست آمدهاست بدان معنی است که ارقامی که منتشر میکنیم باید با احتیاط وارد شود.

شش معیار اصلی KPI:

افزایش در فروش

هفت مطالعه موردی از ده مورد ، داده های مشترکی افزایش فروش در بازه 1.5 تا 5/5 درصد را نشان می دهد.یکی از پاسخ دهندگان این آمادگی را برای گفتن داشت که: “برای هر 3٪ پیشرفت در دقت موجودی ، 1٪ صعود در فروش را تجربه کرده اند”.

برای SKU هایی که توسط سیستم های RFID از موجودی خارج نشده اند ،این رشد حتی بیشتر بود ، یکی از شرکتها از افزایش 8 درصدی فروش خبر داد.براساس این داده ها ، ده شرکتی که در این مطالعه شرکت کردند ، یک افزایش صعودی فروش ایجاد شده با RFID را بین 1.4 تا 5.2 میلیارد یورو میدانند.

دقت در موجودی بهبود یافته تقریباً در تمام شرکتهای مورد مطالعه که گزارش کرده اند ، به عنوان یک عامل مهم در بهبود فروش شناخته شده است، بهبود از 65٪ به 75٪ و 93٪ به 99٪. این تغییر با بسیاری از مطالعات RFID دیگر ارتباط دارد.

شرکت کنندگان مایل به اشتراک گذاری داده های مربوط به موجودی انبارنبودند.برخی از شرکت ها در یافتن SKU(واحد نگهداری موجودی) در منطقه 90٪ مشارکت داشتند و دیگری از کاهش 20 درصدی تعداد SKU(واحد نگهداری موجودی) که در انبارموجود نیست، خبر داد.

کاهش ضرر در موجودی

فقط دو شركت اظهار داشتند كه اين يك KPI فعال است ، مطابق با ديدگاه كلي كه RFID براي مقابله با ضرر کمی برای موجودیارائه ميدهد. با این حال ،یکی از این پیشنهادات را نشان میدهد که با کاهش ضریب انقباض آنها ، 15 درصد خسارت موجودی کاهش یافته است.

کاهش تنزل قیمت ها

اگرچه این تأثیر RFID توسط نیمی از شرکتهای مطالعه موردی که نشان دهنده اهمیت واضح آن برای آنها بود مورد تأکید قرار گرفت، هیچکدام به دلایل محرمانه حاضر به اشتراک گذاری دادهها در این مورد نبودند.

کاهش هزینه های کارکنان

اگرچه تنها یک شرکت مورد مطالعه ، عملکرد RFID را از نظر پس انداز پیش بینی شده در هزینه های کارکنان اندازه گیریکرده بود ، اما سایرین تشخیص دادند که می توانند زمان بیشتری را برای کمک به مشتریان و به فروش آزاد اختصاص دهند.همان مورد، صرفه جویی معادل 4٪ از هزینههای کارکنان فروشگاهشان را تأیید میکرد که در صورت تحویل شرکت های مورد مطالعه ، 378 میلیون یورو در منطقه خواهد بود.

  1. کاهش نگهداری در انبار

دومین KPI مشهور به عنوان آزادسازی سرمایه در گردش و کاهش وام گرفتن شرکت و همچنین کاهش ذخیرهسازی فضای مورد نیاز انبار ،رسیدگی به هزینه ها و خطر آسیب رسیدن به محصول را به حداقل رساند. همچنین راهی برای جلوگیری از لزوم نگه داشتن سهام “حائل” برای محافظت در برابر خطای احتمالی موجودی در هنگام رشد در نظر گرفته شد. نیمی از شرکتهای مورد مطالعه از کاهش سهام بین 2 تا 13 درصد خبر دادند.

  1. کاهش هزینه های حسابرسی

با افزایش اعتماد به پتانسیل RFID علاقه به کاهش هزینه های سنتی ممیزی دستی وجود دارد.بااینحال ، فقط یک مخاطب این موضوع را مطرح کرده است و نشان میدهد RFID این امکان را برای کاهش حسابرسی از فعالیتهای ماهانه به سالانه فراهم کرده است و در 75٪ هزینههای حسابرسی کارمندان نیز صرفه جویی می کند.

نتیجه:

اگر پیشرو بودن استفاده از فناوری مزایای استفاده از تجربه دست اول باشد ، به فرصت یادگیری از دیگران و نظرات و دیدگاههای متعدد آنها ارزش ویژهای میبخشد. شاید یکی از قابل استدلال ترین گزارشها در مورد همه این باشد که هر 10 شرکت درگیر در ادعای خود مبنی بر دستیابی به ROI (بازگشت سرمایه گذاری)بودند. براساس تجربیات آزمایشی، فعالیتهای تجاری مورد استفاده کاملاً توجیه شده و مورد پذیرش و غالباً با شور و شوق و خوش بینی قابل توجهی با بقیه سازمان است .

موارد زیر مواردی است که از پاسخهای مطالعه موردی جمع آوری شده است:

  1. مدیریت امن ((خرید از))

بدون پشتیبانی فعال و شناختن ضرورت مالی ، هیچکدام از پروژه ها آغاز نمی شدند تنها در یک مورد، معرفی RFID از پایین به بالا بود.

همانطور که یکی از شرکت کنندگان اظهار داشت: “ابتکار عمل از طرف هیئت مدیره انجام شد. هزینه های بالای اولیه نیاز به یک پرونده تجاری قوی و ROI(بازگشت سرمایه گذاری) دارد که فقط با پشتیبانی کامل هیئت مدیره می تواند اتفاق بیفتد. ” با توجه به اینکه پروژه های RFID بسیاری از حوزه های تجاری را در بر می گیرد ، خرید متقابل عملکردی تقریباً به تصمیمات سطح بالایی احتیاج دارد.

  • رقیب مناسب انتخاب کنید

در بیشتر موارد ، رهبر پروژه RFID ، شخصی با مسئولیت دسترسی به قفسه / یکپارچگی موجودی محرک اصلی برای افزایش سرمایه گذاری RFID بود.

  • تعامل در تجارت

پاسخ دهندگان تحقیق به وضوح اهمیت کار سخت در مورد خرید متقابل کارکردی فراتر از هیئت را بیان کردند.

یکی از شرکت کنندگان گفت که RFID “کل تجارت را لمس می کند”. دیگری افزود: “همه عملکردها در این پروژه نقش داشتند از جمله خرید ، تولید ، لجستیک. بسیار مهم بود که همه عملکردها نمایان شوند. ” دلیل امر این بود که ، گرچه RFID با مخالفت گسترده ای قرار نگرفت ، اما همیشه در ابتدا برای برخی از شرکتها مشخص نبود که چرا این فناوری ارزش کاوش دارد.از بین همه عملکردها ،خرید منحصرانه در هنگام برچسب زدن در منبع ، موثر است. یک شرکت مطالعه موردی اظهار داشت: “خریداران باید خیلی زود وارد هواپیما شوند (برای ما)، نه ماه قبل از ورود محصول به زنجیره تأمین.”

  • زمینه شغلی خود را درک کنید

بسیاری از پاسخ دهندگان ، مدیریت تغییر ناشی از پذیرش RFID را یکی از بزرگترین چالش های خود میدانند. یکی از پاسخ دهندگان اظهار داشت: “ما به اندازه کافی برنامه ریزی نکرده ایم ، به ویژه از نظر تأثیرگذاری بر سیستم های فعلی.” یکی دیگر از مشاوران در مورد تأثیر بیش از حد تأمین کننده RFID ، گفت: “اجازه ندهید که ارائه دهنده فنآوری آنچه را که شما باید انجام دهید دیکته کند، آنها اغلب می خواهند که تجارت تغییر کند تا فرایندهای خود را متناسب با فنآوری تغییر دهند.”

انجام نقشهبرداری دقیق فرآیند و شناخت نحوه حرکت محصولات از طریق زنجیره تأمین ، مهم ارزیابی شد ، همانطور که تأثیر محیط فیزیکی ممکن است بر عملکرد فناوری RFID و چگونگی ادغام شدن(یا نشدن) با سیستم های میراث ، مهم باشد.

  • کمک خارجی(بیرون از شرکت) را ایمن کنید

تقریباً تمام شرکت هایی که شرکت می کنند در هنگام شروع کار با RFID ، به دنبال مشاوره خارجی بودند ، به عنوان مثال از مشاوره های RFID ، ارائه دهندگان فناوری ، سایر خرده فروشان و سازمان های صنعتی مانند GS1 ، ارزش ویژهای را طلب کردند،در حالی که افرادی که از مشاوره استفاده میکردند احساس میکردند که هزینه های مربوط به آن ارزش دارد ، به ویژه هنگامی که دانش سازمانی محدود است ، اعتماد به ارائه دهندگان RFID با شناخت لازم انجام میشود و این میتواند مشاوره ای را با منافع برجسته به همراه آورد. کنفرانسها و نمایشگاههای تجاری به عنوان راهی مؤثر برای دستیابی به مشاوره سایر خرده فروشان دیده می شدند.

  • انتخاب فنآوری های RFID

به عنوان یک فناوری نوآورانه ، مدل های متنوعی وجود دارد که میتوانند برای خواندن برچسبهایRFID استفاده شوند. با این حال ، پاسخ دهندگان امور را ساده نگه داشته وقرائت کنندگان دستی فقط با برخی از قرائت کنندگان اصلی که در فروشگاههای آزمایشی نصب شده اند گسترشیافتند. همانطور که یکی از شرکتکنندگان اظهار داشت: “ما فقط قرائت کنندگان دستی داریم ، نه چیز دیگر. بدون ارتباط با قرائت کنندگان عقبی یا جلویی ” حدود نیمی از اینها هنوز توانایی قرائت را به طور کامل در سیستمهای فروش (POS) خود ادغام نکرده و چالش ادغام را برطرف کرده اند.

در سراسر صفحه ، شرکت ها رویکرد آگاهانه ای دور از ذهن متوسط و بسیار آگاهانه را برای انتخاب و استفاده از فن آوری RFID خود اتخاذ کردند-،توجه به یک موضوع “تنها” برای حمایت از مدل کسب و کار و ارائه ROI (بازگشت سرمایه گذاری)های قابل اثباتبود. سرچشمه «حفظ آن ساده و بسیار متمرکز» مشخص بود.

  • قابلیت اطمینان برچسب

هیچ شرکتی نگرانی در مورد قابلیت اطمینان از برچسب های انتخابی خود نداشته است. غیرقابل اعتماد بودن RFID از بین رفته است. یکی از پاسخ دهندگان اظهار داشت: “هرگز برچسبی که خوانده نشده باشد پیدا نکردیم”. دیگری گفت: “ما در گذشته برچسب های ناقصی داشتیم که بررسی و ضبط آنها را متوقف کردیم.” مسئله مهمتر برای بسیاری اطمینان از پیوست بودن برچسب و بهینه سازی جایگاه آن بر روی محصول بود.

ترکیبی از برچسب های “نوسان” و “برچسب” تقریباً توسط همه پاسخ دهندگان ترجیح داده شد ،آنها راحت تر می توانند در ساخت استفاده شوند و بهترینزمان برای پذیرش درخواست توسط هر ده پاسخ دهندگان در نظر گرفتند. گزینه های “برچسب دوخته شده” مورد علاقه دو پاسخ دهندگان قرار گرفت که ادغام آنها را یک مرحله مهم بعدی(در درجه اول برای مقابله با حذف تصادفی یا مخرب) دانستند.

اما برخی دیگر به دلایل حریم مشتری و همچنین عملی بودن ساخت این مسیر را مشکل ساز می دانند. ویژه شرکتهای بزرگترمنابع بهسزایی را برای بهینهسازی مکان و طراحی برچسب اختصاص داده بودند زیرا این مهم برای موفقیت RFID بود.

  • انتخاب قرائت کنندگان

در گذشته ، تکنولوژی رایج قرائتگر برای دستیاران کارمندان فروشگاه و برای انبار عادی استفاده می شدند. دو عدد در جلو و پشت فروشگاه، و برای دریافت رسید ارائه می شد.

توانایی این واحد برای آگاهی دادن به کاربر از تعداد محصولات اسکن شده و یا پیشرفت به سمت هدف اسکن ، بسیار مهم بود.

یکی از پاسخ دهندگان اظهار داشت: “ما نیاز داشتیم که توجه کارمندان [فروشگاه] راجلب کنیم تا درک کنند که به جای هدف 100٪ به هدف واحد نگهداری موجودی شرکت کار کنند، دقت 100٪ برای دستیابی به لحاظ بهره وری هزینه بالایی دارد. ”

تقریباً تعداد کمی از شرکتها از هر شکلی از خوانندگان انتقال استفاده میکردند (برای ردیابی کالاها بین بخش های مختلف زنجیره تأمین)قرائت کنندگان نقطه فروش با قرائت کنندگان تشخیص خروج را یکپارچه می کند.

با این وجود ، هیچ کس متعهد نبوده است در آزمایشات در حال انجام فروشگاه ، از قرائت کنندگان سرور در فروشگاه با هزینه ذکر شده به عنوان یک بازدارنده استفاده کند. همانطور که یک شرکت مورد مطالعه گفت: “ما نمی توانیم منابع مالی را جمع کنیم. ما حساب بازپرداخت را 13 سال اعلام کردیم اما برای فروشگاه های بزرگ می تواند 26 سال باشد. ”

جالباست با توجه به نقش قرائت کنندگانهای سرور در به حداقل رساندن مخارج کلی نه در قفسه بلکه در انبار فروشگاه ها دارند و اگر موجودی در زمان مناسب و در مکان مناسبی نباشد، فروش خود را از دست بدهید.

لایه های جداگانه RFID در هنگام بررسی ، میزان اسکن ضعیف را برای برخی از پاسخ دهندگان تحویل میدادند. این امر باعث شده است كه آنها RFID / EPOS را به عنوان راه حل نهایی برای ارائه دقت بیشتر و كاهش هزینه های كاركنان ببینند هرچند در حال حاضر از لحاظ فنی چالش برانگیز و همچنین پرهزینه است.

  • استانداردها اهمیت دارند

در حالی که شرکتهای مورد مطالعه در میزان حساسیت نسبت به اهمیت اتخاذ استانداردهای قادر به استفاده از RFID متفاوت بودند ، همه توافق کردند که بدون آنها ، نوآوری و تحول در آینده دشوارتر خواهد بود. یکی از پاسخ دهندگان گفت: “استانداردها برچسب ها را تبدیل به کالایی میکنند و دیگر نیازی نیست که شما با یک ارائه دهنده خاص [برچسب] در ارتباط باشید.” دیگری اظهار داشت: “اگر استاندارد ندارید ، می تواند نوآوری را خنثی کند ، به عنوان مثال به بلوتوث نگاه کنید.”

استانداردهای موجود در فناوریها به عنوان كلیدی برای كاهش سردرگمی در زنجیره تأمین و جلوگیری از قفل شدن در هر ارائه دهنده خاص و همچنین مهم بودن آن برای جمع آوری و ذخیره داده ها مورد تأکید قرار گرفت. یکی از پاسخ دهندگان گفت: “هنگامی که داده های استاندارد داشته باشید میتوانید تأمین کنندگان مختلف را برای نوآوری بدست آورید زیرا آنها از وضوح و اطمینان در تهیه دادههای موجودی برخوردار هستند.”

شرکت ادامه داد: “اگر شما در حال انجام یک پروژه RFID هستید ، منطقی است که از استانداردهای مرتبط با مخزن خدمات اطلاعات کد الکترونیکی محصول (EPCIS) استفاده کنیداستاندارد GS1 agnostic فناوری است که برای بخش بدون اشکال از داده ها در سراسر زنجیره تامین خرده فروشی طراحی شده است.

  1. EPCISچیست؟

Epcis استاندارد GS1 و ISO است که شرکای تجاری و دیگر سهام داران را برای به اشتراکگذاری اطلاعات مربوط به حرکات فیزیکی و جایگاه محصولات و دارایی هاییکه آنها سفر میکنند در میان زنجیره تامین قادر می سازد.

آنچه قابلیت مشاهده است Epcisبه جواب سوالات چه چیزی، کجا،چه موقع و چرا در سفر محصولات کمک می کند.

Epcis کارایی تجارت را بهبود می بخشد و با ارائه رهگیری و ردیابی و اطلاعات منبع کمک به افزایش کیفیت محصول، سلامتی مشتریان و رضایتمندی می کند.

  1. آزمایش های متعهد

همه شرکت ها ترکیبی از “اثبات آزمایش های مفهومی” (آیا فناوری کار میکند؟)و”تست های آزمایشی” (چگونه RFID در محیط خاص ما فعالیت میکند) را انجام دادهاند و “آزمایشهای توسعه” (چگونه میتوانیم سیستم RFID را تکامل دهیم؟ )

تعدادی از شرکتها در مورد سرعت انجام تست های آزمایشی به ویژه در مورد احتیاط اصرار کردند. این امر برای اطمینان از اینكه تأثیر كامل معرفی این فناوری را میتوان در طیف وسیعی از محیطهای مختلف فهمید.

یک شرکت مطالعه موردی اظهار داشت:”باید مشکلات مربوط به فرآیند را در فروشگاههای مربوطه حل میکرد و دو ماه زمان کافی نبود.” با این حال ، نظر دیگر مخالف است: “شاید یک روش سریعتر و ناقص تر اتخاذ شود تا اینکه مورد توجه و محتاط باشد.

  1. سنجش تاثیر

درنهایت ، از RFID استفاده می شود تا بتواند تجارت را در دستیابی به اهداف اصلی خود یعنی یک خرده فروش پایدار سودآور موفق تر کند. اما یک سیستم RFID به خودی خود چیزی بیش از ترکیبی از فناوریهایی است که دادههای عملی را در اختیار کاربر قرار میدهند. اکثر شرکت های مورد مطالعه KPI (شاخص عملکردی)نسبتاً کمی داشتند که مایل بودند برای موفقیت همراه با پیشرفت در فروش،برجستهترین باشند. یکی از پاسخ دهندگان گفت: “اگر سعی می کنید اندازه گیری کنید ، از چند KPI (شاخص عملکرد) شروع کنیدهمه چیز گم می شود. ”

اما درک این نکته که چگونگی تحویل KPI (شاخص عملکرد) انتخابشدهمهماست،از جمله شناساییدرایورها و سازوکارهای سازمانی که امکان دستیابی به آن و نحوه سنجش آن را فراهم میسازد ،حائز اهمیت است. یکی دیگر از شرکت کنندگان این نکته را تأکید کرد و گفت: فقط برای ما یک KPI [شاخص عملکردی] مهم است: افزایش فروش که توسط یکپارچگی سهام هدایت میشودو تولید مجدد را با دقت را انجام می دهد.

  1. توسعه دادن RFID

همه شرکت ها متعهد شده اند که برنامه های RFID خود را به کار گیرند تأییدیه ای برای میزان ارزش آن برای مشاغلشان. مانند تست های آزمایشی ، برخی از شرکتها در مورد سرعت عمل احتیاط کردند. یکی گفت: “بعضی مواقع [باید] به محض شروع کار ، کار را توسعه دهید.” دیگری افزود: “RFID هر بخش از مشاغل لمس میکند و مدیریت تغییر در فروشگاه بسیار زیاد است.”اهمیت ویژه زمان بندیجلوگیری از اوج زمان در تقویم خرده فروشی و سرمایه گذاری در آموزش با کیفیت بالا و پایدار برای کارمندان فروشگاه های خرده فروشی بود.

  1. یکپارچگی

Legacy system integration

در گذشته و تاکنون بزرگترین دردسرهایی که این شرکتها در سفر خود با RFID روبرو بودند مسئله دشوار ادغام سیستم میراث بود. چندین نفر احساس کردند که به اندازه کافی برای یکپارچگی برنامه ریزی نکرده اند و به پذیرندگان آینده توصیه میکنند که نه تنها یکپارچگی را جدی بگیرند بلکه برنامه ریزیهای زیادی را با توجه به مشارکت بخشهای فناوری اطلاعات انجام دهند. یک شرکت مطالعه موردی گفت: “IT باید زودهنگام درگیر شود ، یکپارچگی مشکلات زیادی را حل می کند.” یکپارچگی همچنین به عنوان کلید در استفاده بهتر از RFID به منظور کاهش خسارات از طریق دید بهتر زنجیره تأمین در نظر گرفته شد.

  1. جلوگیری از خسارت و بازیابی با RFID

اطلاعات مربوط به کوچکسازی (شکاف بین سهام تجاری که فکر میکند باید داشته باشد و آنچه که در واقع نسبت به واحدهایثبت شده فروختهشده) وجوددارد،بهطرز چشمگیری به دلیل تعدد روشهای جمع آوری و فاصله زمانی طولانی بین علت ضرر و کشف آن نادرست است.

با وجود جمع آوری داده های مکرر که توسط RFID امکان پذیر است ، تعداد کمی از شرکتها سیستم RFID خود را به عنوان ابزاری مؤثر برای کاهش از دست دادن موجودی، به ویژه صورتهای زیان آور از دستدادن مانند دزدی از فروشگاه در نظر میگرفتند .

در درجه اول به این دلیل است که برچسب های مورد استفاده (چرخ های چرخشی و چسبان) برای حذف بسیار آسان بوده و قرائت کنندگان خروجی غیرقابل اطمینان بودند. یکی از پاسخ دهندگان گفت: “برچسب برای شکستن آسان است این برچسب مناسب برای محصولات ما برای فروش است اما نه برای امنیت.” دیگری گفت: “ما فهمیدیم که برچسب فقط برای سارقان فرصت طلب خوب است.” یک شرکت مطالعه موردی اضافه کرد: ” فقط از RFID به عنوان یک ابزار تشخیص تلفات استفاده میکنیم و برای جلوگیری از ضرر استفاده نمیکنیم. ما نمیخواهیم سارقان بدانند که این برچسب های RFID است که امنیت را ارائه میدهند و شروع به حذف برچسب ها میکنند و ما دقت موجودی را از دست خواهیم داد. ” تعداد کمی از شرکتهای مورد مطالعه در هنگام خروج از فروشگاهها ، اولویت خواندن برچسب ها را داشتند و مواردی همچون: “خروجی قرائت شده ضعیف است” و “آنتن های سرقت به خوبی کار نمیکنند”.

بااینحال، برخی از دادههای RFID برایدرکبهتر محصولات از امنیت اضافی استفاده میکردند، همچنین از سنجش آزمایشات فروشگاه های چابک تر و مقرون به صرفهتر برای پیشگیری ضرر موجودی کمک می گرفتند.

یکی از پاسخ دهندگان اظهار داشت: “تعداد موجودی هفتگی به ما بینش عظیمی میدهداکنون می توانیم ایده ها را سریع و ارزان در فروشگاه ها آزمایش کنیم.”

برای یک خردهفروشدیگر ، سود غیرمستقیمکارکنان فروشگاه که اکنون وقت بیشتری برای حضور در مغازه دارند (به دلیل RFID مدت زمان انجام سایر کارها را کاهش داده بود) این بود که آنها میتوانند به طور فزاینده ای به عنوان یک عامل بازدارنده برای سارقان مغازه عمل کنند.

  1. به یاد داشته باش: RFID یه سفر است

شرکت های مورد مطالعه می خواستند به کاربران آینده نگر یادآوری کنند که سیستم های RFID یک افزونه نیستند و فناوری را صرف نظر نمیکند. درعوض، آنها نیاز به تعهد مداوم دارند تا اطمینان حاصل كنند كه از اهداف مناسب برخوردار بوده و قادر به تحویل KPI (شاخص های عملکرد)هایی هستند كه در ابتدا توسط كسب و كار توافق شده تا هرگونه سرمایه گذاری مكرر را توجیه كنند. به همین دلیل است که بسیاری از درایورهای کلیدی (KPD) برای ردیابی سلامت سیستم استفاده می کنند. یکی اظهار داشت: “ما باید تدابیری اتخاذ کنیم تا اطمینان حاصل شود که سیستم RFID به درستی کار خود را ادامه خواهد داد.”

  1. نتیجه گیری

نکته آخر توصیه ای که بسیاری از آنها ارائه می دهند ساده نگه داشتن هر پروژه RFID برنامه ریزی شده بود. نظرات شامل: “ما به طور بالقوه می توانستیم چیزی ساده و ساده تر ایجاد کنیم” و “بیش از آن پیچیده نکنید – شما به احتمال زیاد از بخش های دیگر تجارت ترسیده اید. به خاطر سپردن هدف اصلی و قابلیت های RFID ، كلیدی تلقی می شد:

به یاد داشته باشید ، RFID به سادگی دادههایی را به شما می دهد اگر با آن [داده ها] کاری نكردید ، پس فقط ابزار گرانقیمت و براق دارید!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.