گزارش مختصر رویداد صنعت و استانداردهای GS1 سال 2017

ماهنامه شماره 26 (مهر ماه 1396)

مقدمه:

رویداد جهانی صنعت و استانداردهای GS1، گروه‌های کاری را به‌صورت چهره به چهره برای سرعت بخشیدن به توسعه سیستم استانداردها و دستورالعمل‌های GS1، همکاری با شرکای صنعتی و کشف راه‌حل‌های کسب‌وکار نوآورانه فراهم می‌کند. این رویداد 7 روزه شامل کارگاه‌های صنعتی، گروه‌های توسعه استانداردها، جلسات آموزشی و رویدادهای تعاملی است که در سال جاری در 60 برنامه ارائه گردید. بر اساس تخصص و تجربه‌ای که هر شخص در سال‌های حضورش در GS1 داشته است می‌تواند دریکی از کارگروه‌های توسعه استانداردها حضور یابد زیرا برنامه‌ها به‌صورت موازی صورت می‌پذیرفت.

برنامه‌ها:

برنامه‌ها در حوزه‌های آموزشی، قوانین، تعامل با صنعت، راه‌حل‌ها و استانداردها از سوی دفتر جهانی GS1 دسته‌بندی‌شده بودند که در ذیل به‌اختصار در قالب یک جدول اشاره می‌شود:

عنوان/تاریخ 9 اکتبر 10 اکتبر 11 اکتبر 12 اکتبر 13 اکتبر
آموزشی برنامه صدور گواهینامه توسعه استانداردها: مهارت‌های ارائه و تنوع فرهنگی همایش و سخنرانی کلیدی برنامه صدور گواهینامه توسعه استانداردها: تسهیلات برگزاری جلسه مؤثر
قوانین نشست مشترک با نهادهای حاکمیتی گروه معماری GS1 گروه معماری GS1
تعامل با صنعت حمل‌ونقل سبز و تدارکات

آیا استانداردهای جهانی می‌توانند به شرکت‌های T & L کمک کنند تا اثرات گازهای کربنی خود را بهتر مدیریت کنند؟

غذاهای تازه دستیابی به زنجیره‌های سریع‌تر و تازه‌تر با استانداردهای GS1 کارگروه بازرگانی MO ها دستورالعمل اروپا در مورد محصولات دخانیات: چگونگی مبارزه با تجارت غیرقانونی
پکیج جدید محافظت از اطلاعات اتحادیه اروپا استانداردسازی در آخرین لحظه: بهبود تجربه مشتری توسعه بخش استانداردها و کلیدهای شناسایی نوآوری GS1: Blockchain اینترنت اشیا و استانداردهای GS1
زنجیره تأمین 4.0: فن‌آوری‌های نوآورانه مرتبط با عملیات تدارکات کارگاه پیش‌نمایش یک طرح RFID کارگاه آموزشی صنعت پوشاک اهمیت روزافزون تجارت بین‌المللی غذا و نقشی که GS1 می‌تواند بازی کند
کارگروه

Omni Channel

صنایع و استانداردهای فنی: دیجیتال خوب است، به اشتراک‌گذاری بهتر است. آمادگی برای غیرقابل استفاده مجدد بودن GTIN کارگروه پوشاک
ردیابی استانداردهای جهانی در دریاها و بندرها: بهبود تجربه مشتری استاندارد GS1 در CPG ایجاد ارزش برای شرکای تجاری و مصرف‌کنندگان سرویس‌های مالی
کارگاه آموزش تصاویر موبایل کارگاه Omni Channel و Smart Search کارگروه ردیابی
آینده شناسایی بارکد
کارگروه CPG
راه‌حل‌ها GEPIR, GLN کارگروه GDSN سرویس‌های Master data و برنامه صدور گواهی برند
چگونه در GS1 Cloud شروع به کارنماییم؟ سرویس میزبانی وب GS1
آموزش GS1 Cloud برای MO ها
استانداردها کارگروه تخصصی بر روی مدل محصول مصرف‌کننده در شبکه همگام‌سازی داده‌های جهانی (GDSN) مأموریت خاص کارگروه EDI و استانداردهای مربوطه کارگروه ساختار طبقه‌بندی جهانی و استانداردهای مرتبط کارگروه قوانین تائید در GDSN
کارگروه نگهداری از استانداردهای شناسایی کارگروه نگهداری از استانداردهای شناسایی EDI مخصوص تیم مشاوران کارگروه به اشتراک‌گذاری رویدادهای ردیابی
کارگروه SP ها چاپ با سرعت‌بالا بارکد، کارگروه ویژه با مأموریت خاص کارگروه استاندارد جهانی ردیابی 2 (GTS2) مأموریت خاص
فرآیند توسعه خدمات جهانی و سیستم‌های پایلوت تعمیر و نگهداری، تعمیرات و تعمیرات اساسی (MRO) در گروه کاری مأموریت راه‌آهن (MSWG)
میزگرد SP ها
کارگروه توزیع

گزارش مختصری از هر دوره:

با توجه حجم بالای مطالب و همچنین عدم حضور کارشناسان مرکز در تمامی دوره‌ها به دلیل فشردگی زمانی و همچنین موازی بودن دوره‌ها خلاصه‌ای از هر ارائه می‌شود و در سندهای آتی گزارش کامل دوره‌هایی که کارشناسان مرکز در آن‌ها حضور داشتند ارائه خواهد شد:

  • برنامه صدور گواهینامه توسعه استانداردها: مهارت‌های ارائه و تنوع فرهنگی:

این کلاس درس به مخاطبان آن مبانی مهارت‌های ارائه و نحوه ارتباط برقرار کردن با یک مخاطب با فرهنگ‌های مختلف را می‌دهد.

  • کارگروه نگهداری از استانداردهای شناسایی:

باهدف به اشتراک‌گذاری روش‌های تجاری و اجرای استانداردهای شناسایی برگزار شد. سندی درباره استانداردهای شناسایی در دست تهیه است و تقریباً آماده‌شده و سال 2018 آماده انتشار عمومی V2018 خواهد شد.

  • GEPIR, GLN:

در این جلسه یک به‌روزرسانی در خدمات GS1 GLN و GS1 GEPIR ارائه گردید که در آن نقشه‌ها، مصوبات و عملکرد و همچنین موقعیت فعلی و آینده این خدمات مشخص شد.

  • کارگروه Omni Channel

کارگروه Omni-Channel هر ماه برای بحث و گفتگو در مورد نحوه استفاده از استانداردهای GS1 برای بهبود تجربه خرید از طریق Omni-Channel برای مصرف‌کنندگان یکدیگر را ملاقات می‌کنند. آن‌ها دو بار در سال در صورت وقوع رویدادهای استانداردهای GS1 همدیگر را خواهند دید. در این دوره‌ها اعضا تجاربشان را به اشتراک می‌گذاشتند تا سایرین بتوانند در مورد نحوه استفاده از استانداردها و ارائه خدمات و راهکارهای Omni-Channel برای استفاده اعضا و یا خرده‌فروشی‌های کشور خود بهتر تصمیم‌گیری نمایند.

  • کارگروه تخصصی بر روی مدل محصول مصرف‌کننده در شبکه همگام‌سازی داده‌های جهانی (GDSN) مأموریت خاص:

این جلسه تمام‌روز برای ساختن الزامات کسب‌وکار اینکه چگونه داده‌های Variant Consumer Product در شبکه جهانی همگام‌سازی داده‌ها (GDSN) مبادله شود، صورت پذیرفت.

  • کارگروه SP[1] ها:

این جلسه به MO[2] ها اجازه می‌دهد که تجارب و برنامه‌های SP ها را برای ایجاد ایده‌هایی برای بهبود برنامه‌های سایر ارائه‌دهندگان راه‌حل، تبادل کنند.

  • حمل‌ونقل سبز و تدارکات آیا استانداردهای جهانی می‌توانند به شرکت‌های T & L[3] کمک کنند تا اثرات گازهای کربنی خود را بهتر مدیریت کنند؟

صنعت حمل‌ونقل و تدارکات مسئول بخش قابل‌توجهی از اثرات گاز کربن بر روی زمین است. باوجود تلاش‌های زیادی که انجام‌شده است (مثلاً موتورهای با کارایی بهتر)، اثرات گاز کربن T & L در حال افزایش است.

درمیان چالش‌های بزرگی که در این منطقه باقی می‌ماند این است که اندازه‌گیری واقعی از اثرات زیست‌محیطی شرکت‌های T & L و مشتریان آن‌ها بسیار استاندارد نشده است و این باعث سردرگمی و اختلافات زیادی می‌شود. در این جلسه چالش‌های منطقه بررسی شد و این‌که چگونه استانداردهای جهانی GS1 می‌تواند به حل این سردرگمی کمک کند و به همین ترتیب به بخش T & L و مشتریانش برای جلوگیری از انتشار گازهای مخرب زیست‌محیطی حرکت نماید.

  • ردیابی:

GTS2[4] در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. در جلسات کارگروه ردیابی همه‌چیز در مورد آنچه جدید است، دیگران راجع به آن چیزی نمی‌دانند و مواردی که اهمیت دارد برای ارائه‌دهندگان راه‌حل، MO و غیره شرح داده شد.

اهداف این جلسات به اشتراک گذاشتن اطلاعات (به‌روزرسانی جهانی و یا ارائه در فعالیت‌های ردیابی MO) و برای کاربر روی موضوع خاص (تهیه سند راهنمای ردیابی در حوزه آبزیان) بود.

  • فرآیند توسعه خدمات جهانی و سیستم‌های پایلوت:

امروزه هیچ فرایندی رسمی و سیستم شفاف برای جمع‌آوری نیازها و ارتقاء خدمات اصلی موجود GS1 وجود ندارد. این جلسه بخشی از طرح Big Picture برای راه‌اندازی یک پایلوت جهت تست ارتقاء سیستم موجود «درخواست کار» است تا سازمان‌های عضو بتوانند درخواست‌های کاری را که نیازمند بهبود خدمات اصلی (Core Business) هستند انجام دهند و برای شبیه‌سازی با استفاده از یک فرآیند توسعه خدمات جهانی تجدیدنظر (GSDP) کتابچه راهنمای کاربر تهیه شود. راه‌اندازی این پروژه پایلوت برای کشف و بررسی مشخصه‌ها و یادگیری در ماه‌های آینده به‌منظور ارتقاء «سیستم درخواست کار» و بازبینی دستی GSDP به‌عنوان موردنیاز برای این سرویس کمک خواهد نمود.

  • زنجیره تأمین 4.0: فن‌آوری‌های نوآورانه مرتبط با عملیات تدارکات:

هر دو صنایع فنی و بخش‌های حمل‌ونقل و تدارکات در معرض تغییرات اساسی در نحوه کار آن‌ها به‌عنوان یک نتیجه از انواع مختلف تکنولوژی نوآورانه هستند. درمیان این فن‌آوری‌ها، وسایل نقلیه مستقل، روباتیک، سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند، شهرهای هوشمند، واقعیت افزوده تقویت‌شده است. صنایع بیشتر و بیشتر به T & L (Transport and logistic) متکی هستند تا توانایی روش‌های جدید کار در تولید را داشته باشند؛ T & L بیشتر و بیشتر متکی به فن‌آوری‌ها، مفاهیم و روش‌های کار درحال‌توسعه توسط صنایع است.

در این جلسه تعدادی از فن‌آوری‌های نوآورانه چگونگی تأثیر آن‌ها در آینده بر عملیات T & L تأثیر بررسی شد. همچنین چگونگی امکان تأثیر T&L قابل‌اطمینان بر Manufacturing بررسی شد.

واضح است که ما همواره در معرض ارزش بالقوه استانداردهای باز جهانی قرار خواهیم داشت و چالش‌هایی برای پذیرش چنین استانداردهای در این فن‌آوری‌های جدید نوآورانه وجود دارد

  • کارگاه آموزش تصاویر موبایل:

80 درصد از ترافیک اینترنت روی صفحه‌نمایش کمتر از 1.5 اینچ است. بسته‌های FMCG[5] عمدتاً برای صفحه‌نمایش فیزیکی طراحی‌شده‌اند و فقط برای برقراری ارتباط مؤثر در فروشگاه طراحی‌شده‌اند.

Unilever و دانشگاه کمبریج پژوهش‌های مصرف‌کننده را جمع‌آوری کرده‌اند و بازخورد خرده‌فروشان را از 17 کشور در مورد بهبود تجربه آنلاین خریدار در دستگاه‌های تلفن همراه جمع‌آوری کرده‌اند. سازگاری بصری به‌عنوان یک اولویت کلیدی شناسایی شد. خرده‌فروشان نیاز به یک راه‌حل ثابت که در سراسر زنجیره جاری شود داشتند و خواستار «استانداردسازی» شدند.

قوانین موجود برای محصولات CPG توسط Unilever دانشگاه کمبریج درحال‌توسعه به‌عنوان استاندارد و دستورالعمل GS1 است.

این ملاقات برای کارگروه MRHI است. اعضای گروه باید با ملاقات یکدیگر در مورد فرآیند GSMP و نحوه انجام کار بحث و تبادل‌نظر کنند، مراحل اولیه شامل انتخاب هیئت‌مدیره و غیره را نیز یاد بگیرند.

  • همایش و سخنرانی کلیدی

در سخنرانی مارک هولمز از به‌روزرسانی عملیاتی GS1 Leadership و همچنین به‌روزرسانی در GSMP صحبت کرد و دیوید روان، مؤسس و سردبیر بزرگ WIRED UK یک سخنرانی هیجان‌انگیز و آموزنده در مورد Blockchain ارائه نمود.

  • غذاهای تازه – دستیابی به زنجیره‌های سریع‌تر و تازه‌تر با استانداردهای GS1:

بخش غذاهای تازه در حال رشد است، تقاضای محصول تازه از افزایش تعداد مصرف‌کنندگان آگاه به‌سلامت و دسترسی به محصولات ایمن و تازه از طریق تجارت جهانی افزوده‌شده است. زنجیره تأمین طولانی و پیچیده به‌طور فزاینده‌ای نیاز به تمرکز بر سرعت و کارایی، افزایش دید و ارتباطات را افزایش داده است. در این جلسه بهترین موردهای کاربردی که شرکت‌های کاربر و یا سازمان‌های عضو سازمان GS1 در سراسر جهان با استفاده از استانداردهای GS1 برای حل مشکلات غذاهای تازه انجام داده بودند ارائه شد.

  • کارگروه GDSN:

برای نشان دادن فعالیت‌های مربوطه GS1 در رویداد صنعت و استاندارد به شبکه جهانی هم‌زمان‌سازی داده‌ها به کاربران GDSN این جلسه برگزار شد.

  • کارگروه EDI:

این گروه فرایندهای کسب‌وکار و الزامات مربوط به داده‌ها را که در فرآیندهای معاملات در زنجیره عرضه و تقاضا مورداستفاده قرار می‌گیرد، توسعه می‌دهد و حفظ می‌کند. شرکت‌کنندگان نمونه‌های موفقیت‌آمیز در کشور خود را ارائه کردند و همچنین در طرح توسعه GS1 EDI که EANCOM یا XML است شرکت کردند.

  • استانداردسازی در گام نهایی، بهبود تجربه مشتری:

چشم‌انداز در گام نهایی به‌سرعت در حال تغییر است. رشد سریع، سازمان‌های جدیدی که به بازار وارد می‌شوند، خدمات جدیدی که تقریباً به‌صورت روزانه و تقریباً به‌طور روزافزونی عرضه می‌شوند، به این معنی است که روش‌های سنتی کار در گام نهایی قادر به برآورده کردن انتظارات جدید نیستند.

همکاری درمیان سهامداران مختلف در تحویل (و بازگشت) به گام نهایی فعالیت‌های تبدیل‌شده است که یک پیش‌شرط برای زنده ماندن در آینده به‌حساب می‌آید. همکاری به معنی استفاده از استانداردهای مشترک است.

در این جلسه تعاملی، یک مرور کلی از تحولات جاری ارائه و نگاهی به آینده احتمالی و نقش استانداردهای GS1 در آینده شد. همچنین در جلسات تعاملی دیگر این حوزه، بررسی شد که چگونه GS1 ممکن است به صنایع و بخش‌هایی که با تکیه‌بر تحویل بسته‌های مرتبط با چشم‌انداز گام آخر می‌پردازند، با استفاده از فرصت‌هایی که این استانداردها ارائه می‌دهند برای دستیابی به مزایای بالقوه کامل، کمک می‌کند.

  • چگونه در GS1 Cloud شروع به کارنماییم؟

GS1 Cloud در مجمع عمومی ماه می GS1 به‌عنوان یک پروژه تحول برای GS1 تائید شد؛ که در این جلسات در مورد فازهای مختلف پروژه، برنامه پیش رو و کشورهایی که پیشرو بودند در این زمینه توضیحاتی ارائه شد.

  • کارگاه پیش‌نمایش یک طرح RFID:

GS1 UK و GS1 Global Office همراه با پروفسور Adrien Beck (ECR Shrinkage Group) به‌طور مشترک بر روی ROI RFID تحقیق می‌کنند. این جلسه به کاربران و شرکت‌کنندگان علاقه‌مند به رویکرد RFID جدید در مورد چگونگی اندازه‌گیری ROI پروژه‌های RFID، چگونگی ایجاد KPI صحیح و اندازه‌گیری در برابر این‌ها خواهد بود. در این جلسه، یافته‌های کلیدی گزارش جدید نام تجاری به‌طور انحصاری برای شرکت‌کنندگان ارائه شد.

  • استانداردهای جهانی در دریاها و بنادر، بهبود تجربه مشتری:

بیش از 80٪ از تجارت بین‌قاره‌ای از طریق اقیانوس‌های جهان حمل می‌شود. دیدگاه مکانی که کالاها در حال انتقال به حالت دریایی هستند، چالش بزرگی برای صاحبان محموله‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات دریایی بوده است. تلاش‌های جاری جامعه دریایی و حمل‌ونقل بر اساس استانداردهای جهانی باز، کمک می‌کند تا عملیات M & P[6] را بخشی جدایی‌ناپذیر از زنجیره تأمین به پایان برساند. در این جلسه بینش‌های نوین در جامعه M & P، طرح‌های فعلی و چگونگی ارائه خدمات بهتر در دریاها و بنادر و زنجیره‌های عرضه که به حمل‌ونقل دریایی متکی هستند ارائه شد. ایده‌های نوین و غیرقابل‌باور دریایی و بندرها حتی در آینده‌ای نزدیک واقعاً تحول آمیز است.

  • صنایع و استانداردهای فنی، دیجیتال خوب است، به اشتراک‌گذاری بهتر است:

این کارگاه پس از یادآوری اولیه مبانی تمرکز بر 4 بخش خاص با دسترسی جهانی و با افزایش نیاز به همکاری در سطح (متقاطع) و منافع بالا برای استانداردهای جهانی برگزار شد: ساخت‌وساز، CPG (ساخت)، دفاع و راه‌آهن. این کارگاه فرصت‌های زیادی را برای Q & A و بحث‌های آزاد فراهم کرد. الزامات این 4 بخش به همراه موارد استفاده‌شان نشان داد که تصویب استانداردهای GS1 در بهبود کارایی در فرآیندهای کسب‌وکار و در دید کامل چرخه زندگی مادی کمک می‌کند. استانداردها ترکیبی از پیاده‌سازی‌های فعلی و پروژه‌های نوآورانه کوتاه‌مدت خواهند بود.

ساخت‌وساز: مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) و چگونگی نقش GS1 در کاهش هزینه‌ها. سخنران مهمان در مورد دیجیتالی سازی اجزای سازنده و سیستم‌های ساختمان، استفاده از RFID برای شناسایی اجزای ساختمان و از تجربیات پروژه‌های مختلف کاربرد این استانداردها در ساختمان در بیمارستان Vestfold در نروژ و نحوه انجام پروژه جدید تونسبرگ برای پیاده‌سازی این تکنولوژی در پروژه توسعه بیمارستان 45،000 مترمربع سخنرانی نمود.

CPG: کیفیت اصلی، بازده موجودی و فرایندهای کارآمد نگهداری در کارخانه، همه از اتخاذ استانداردهای GS1 در نگهداری تجهیزات و قطعات حاصل‌شده است

دفاع: افزایش نیاز به کیفیت داده‌ها در فرآیندهای مختلف، از مناقصه، احراز هویت و تدارکات تا عملیات تعمیر و نگهداری. سخنرانان مهمان در مورد دفاع دیجیتال و یا چگونگی ادغام کیفیت داده‌ها دریکی از قدیمی‌ترین صنایع جهان سخنرانی کرد.

Rail: در صنعت حمل‌ونقل ریلی اولین استاندارد کاربرد (شناسایی) منتشرشده است، دوم (مبادله داده‌ها) تقریباً نهایی شده است و در این جلسه درباره ادامه این روند صحبت و همفکری شد.

  • آموزش GS1 Cloud برای MO ها:

در این جلسه به سازمان‌های عضو GS1 نحوه بارگذاری داده‌ها از سیستم‌های خود (عضویت، GEPIR، کاتالوگ محصولات، GDSN Data Pool) به GS1 Cloud توضیحاتی ارائه شد. به سازمان‌های عضو در مورد پیشنهاد ارزش‌افزوده به کاربرانشان، نحوه برخورد با آن‌ها و بهترین شیوه‌ها برای استفاده از سیستم آموزش داده شد.

  • کارگروه بازرگانی MO ها

این جلسه به‌منظور ارتباط بین همکاران بر محور تبادلات تجاری در سراسر جهان و به اشتراک‌گذاری تجارب تشکیل و تعامل برگزار شد.

تعمیر و نگهداری، تعمیرات و تعمیرات اساسی (MRO) در گروه کاری مرتبط با مأموریت راه‌آهن (MSWG):

این گروه استاندارد نهایی برای تبادل داده‌ها جهت ردیابی چرخه‌های حیاتی و ایمنی MRO-Objects در فرایند تولید، تعمیر و نگهداری، تهیه می‌کند. این گروه همچنین در زمینه ایجاد برنامه‌های اجرایی (تصویب برای شناسایی و تبادل اطلاعات و مراحل بعدی) فعالیت خواهد کرد.

  • گروه مشاوران EDI:

در این جلسات گروه مشاوران در مورد موضوعات راهبردی و مسائل عملیاتی GS1 EDI توصیه‌هایی را ارائه کردند. تمرکز فعلی در مورد استقرار استراتژی به‌روز شده ازجمله زمینه‌های فنی جدید و هماهنگی معنایی است.

  • میزگرد SP ها:

این جلسه یک به‌روزرسانی در مورد پیشرفت‌های ارائه‌شده برای برآورده کردن نیازهای شناسایی‌شده در رویداد GSMP Event Jersey City بود و یک انجمن برای ایده‌های جدید تشکیل شد. علاوه بر این، GS1 Global Office در به‌روزرسانی یک ابتکار در GS1 Cloud ارائه کرد.

  • آمادگی برای غیرقابل استفاده مجدد بودن GTIN:

هدف از این جلسه این بود که سازمان‌های عضو GS1 را با به‌روزرسانی در مورد فعالیت‌ها GS1 و به‌طورکلی برای پایان دادن به GTIN Reuse در بخش خرده‌فروشی در سطح جهانی آماده نمایند.

  • کارگروه پوشاک:

کاربران بخش پوشاک و مؤسسات فعال در اداره پوشاک، اخبار و بهترین روش‌ها در موردپذیرش استانداردهای GS1، ازجمله EPC / RFID، به اشتراک‌گذاری داده‌های Master Data، EDI و موضوعات جدید مانند Smart Search و Trackingability را در اختیار قراردادند. ملاقات و ارتباط با سهامداران و شنیدن در مورد موفقیت‌های خود و درس آموخته‌های کلیدی آن‌ها از دیگر بخش‌های جالب این جلسه بود.

این گروه دو بار در سال به‌طور فیزیکی یکدیگر را ملاقات می‌کنند تا در مورد موضوعاتی نظیر طرح ارتباطات جهانی پوشاک، اخبار مرتبط با EPC / RFID، اطلاعات مربوط به محصول پیشرفته و غیره بحث و تبادل‌نظر داشته باشند و با ارتباط با همکاران متخصص پوشاک از سراسر جهان به سؤال و جواب پرداخته و از به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌های کاربردی‌شان بهره ببرند.

  • کارگروه توزیع:

در این جلسه مشخص شد که چگونه سازمان‌های عضو سازمان GS1 که مایل به شرکت در گروه GSMP با مأموریت خاص هستند شرکت داشته باشند تا آن‌ها بتوانند به توسعه استانداردها یا دستورالعمل‌ها کمک کنند.

  • استاندارد GS1 در CPG، ایجاد ارزش برای شرکای تجاری و مصرف‌کنندگان:

برندها و خرده‌فروشان در کالاهای بسته‌بندی مصرف‌کننده (CPG) درمیان اولین سازندگان استانداردهای GS1 بودند. شرکت‌هایی که در این بخش‌ها هستند هنوز هم درک می‌کنند که GS1 به‌عنوان پایه و اساس مشترک برای شناسایی، جمع‌آوری داده‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در سراسر زنجیره‌های عرضه آن‌ها مهم است. در این جلسه ویژگی‌های ایجاد ارزش برای شرکای تجاری و مصرف‌کنندگان، روش‌ها و بهترین شیوه‌های شرکت‌های کاربر و سازمان‌های عضو GS1 در سراسر جهان بر اساس استانداردهای GS1 برای حل چالش‌های کسب‌وکار در بخش CPG ارائه شد.

  • کمیته راهبری تعامل با صنعت:

کمیته اجرایی مشارکت صنایع در مورد پروژه‌هایی که به توسعه استانداردها واردشده‌اند، ملاقات داشتند و به یکدیگر متعهد شدند تا به تخصص‌های مربوط به صنعت خود بپردازند.

  • کارگاه آموزشی Omni Channel و Smart Search

چگونگی برگزاری یک SmartSearch Workshop آموزش داده شد. همچنین راهنمایی‌های عملی، یادگیری تعاملی و مشاوره بر اساس کارگاه‌های آموزشی که برای هشت نهاد انجام‌شده است ارائه گردید.

  • آینده شناسایی بارکد:

در این جلسه همگام‌سازی الزامات Omni Channel برای شناسایی بارکد موردبحث قرار گرفت.

  • کارگروه CPG:

گروه مشارکت (GS1 CPG MO) یک پلت فرم جهانی برای GS1 MOs فعال در بخش CPG فراهم می‌کند که عبارت‌اند از: تبادل اطلاعات بخش به‌طور منظم، شناسایی اولویت‌های بخش‌بر اساس نیازهای صنعت، به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه برای تعامل با صنعت و تصویب استانداردهای GS1. در این جلسه یک مرور کلی از مواد و منابع موجود برای GS1 MOs ارائه گردید که کاربرد استانداردهای GS1 را برای حل چالش‌های کسب‌وکار در بخش CPG مشخص می‌کند.

  • سرویس‌های Master data و برنامه صدور گواهی برند:

این برنامه، باهدف بهبود کیفیت داده‌ها در منبع ایجاد آن، از زمان راه‌اندازی آن در ماه ژانویه امسال، ایجادشده است. سازمان‌های عضو از بیش از 16 کشور، برندهای بزرگ، خرده‌فروشان و Data pool ها در این بحث‌ها حضور داشتند. این جلسه آموزنده، مزایای برنامه، منابع آموزشی، برنامه استقرار و فرآیند ممیزی را ارائه نمود.

  • کارگروه قوانین تائید در GDSN:

قوانین اعتبار سنجی GDSN پایه و اساس کیفیت داده در شبکه است. ارائه مقررات در قالب یک سند، در سال آینده یک تمرکز کلیدی خواهد بود که در این جلسه پیرامون آن صحبت شد.

  • برنامه صدور گواهینامه توسعه استانداردها، تسهیلات برگزاری جلسه مؤثر:

این دوره، دانش و مهارت‌های بین فردی را به لیدرهای گروه‌های GS1 در رویکردهای مؤثر ملاقات ارائه نمود و نحوه استفاده از جلسات گروهی که منجر به توافق بر اساس اجماع می‌شود را آموزش داد.

  • نوآوری GS1، Blockchain، اینترنت اشیا و استانداردهای GS1

بازرگانی‌ها ادامه‌دارند تا مردم هر چه بیشتر و بیشتر به یکدیگر متصل شوند. این نه‌تنها افزایش تقاضا برای ابزارهای جدید برای برقراری ارتباطات شفاف و امن بین شرکای تجاری را افزایش می‌دهد بلکه فرصت‌های جدید برای مصرف‌کنندگان در محل تجربه محصولاتشان ایجاد می‌کند. راه‌حل‌های جدید همچنان در حال ظهور است که راه‌هایی برای افزایش این روابط و معاملات است. این جلسه دو طرح نوآورانه برای GS1: Enterprise Blockchain و اینترنت مبتنی بر مشتری (C-IoT) را ارائه کرد. مرور کلی از هر یک ارائه شد و بحث و تبادل‌نظر در مورداستفاده از آن‌ها در زنجیره‌های عرضه و چگونگی انطباق استانداردهای GS1 صورت پذیرفت

  • اهمیت روزافزون تجارت بین‌المللی غذا و نقشی که GS1 می‌تواند بازی کند:

این جلسه نقش GS1 را در بهبود کار آیی و یکپارچگی زنجیره‌های عرضه بین‌المللی غذا و نوشیدنی بین‌المللی تبیین نمود. مشخص شد که چه نقشی GS1 باید بازی کند و چه‌کارهایی با صنعت و دولت ادامه دارد، همچنین در مورد پروژه‌های آزمایشی منتخب بحث شد.

  • آیا می‌دانستید که GS1 پروژه‌های آزمایشی بین‌المللی تحت حمایت دولت را تأمین کرده است و نتایج رسمی نشان‌دهنده بهبود فراوان و کارایی فراوان ای است؟
  • آیا می‌دانستید که GS1 در آسیا و اقیانوس آرام دعوت‌شده است تا به وزرای کشاورزی پنج کشور آسیایی در مورد چگونگی تقویت صادرات مواد غذایی توصیه نماید؟
  • آیا می‌دانید GS1 پرو با صادرکنندگان پیشرو جهان مارچوبه برای بهبود تجارت با بازارهای کلیدی کار می‌کند؟
  • آیا می‌دانستید که وزرای صنایع غذایی APEC ماهیت ارزش واقعی استانداردهای GS1 را برای کاهش هزینه‌های تجارت مواد غذایی بین‌المللی شناسایی کرده‌اند؟
  • سرویس‌های مالی:

شناسه‌ی حقوقی (LEI) برای ایجاد و تخصیص یک شناسه استاندارد جهانی به هر سازمان یا شرکت درگیر در یک معامله مالی بین‌المللی طراحی‌شده است. این جلسه به سازمان‌های عضو در مورد اهمیت و ارزش یک LEI آموزش داده شد، همچنین توضیح داده شد که چگونه GS1 یک مجوز جهانی LEI را ارائه می‌دهد و MOS های علاقه‌مند چگونه می‌توانند این کار را شروع کرده به ارائه این خدمات در کشورهای خود بپردازند.

  1. Solution Provider
  2. Member Organisation
  3. Transport and logistic
  4. Global Tracability Standard 2
  5. Fast Moving Consumer Goods
  6. Marin and Port