بررسی GS1 Imaging Service در نیوزیلند و کانادا

ماهنامه شماره 18 (بهمن ماه 1395)

مقدمه

سرویس تصویربرداری GS1 یکی از فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محصول و حفظ حقوق مشتری است. مشتریان این حق را دارند تا اطلاعات تغذیه‌ای و مواد تشکیل‌دهنده مواد غذایی که خریداری می‌کنند را بدانند و یا هنگام خرید به‌وسیله اینترنت یا اپلیکیشن‏های تلفن همراه اطلاعات دقیق و عکس‌های واضحی از تمام سطوح محصول ببینند. این سرویس به دنبال تحقق این‌گونه اهداف است.

عکس‌برداری در GS1 نیوزیلند

استودیوهای عکاسی GS1 نیوزیلند امکان تصویربرداری دیجیتالی از محصولات را به‌صورت حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه فراهم آورده است. ما عکاسی خرده‌فروشی را به‌صورت تخصصی برای موارد زیر انجام می‌دهیم:

  • مدیریت فضای قفسه‌ها
  • خرید آنلاین
  • کاتالوگ‌های چاپی
  • نیازهای تصویر برای بازاریابی

عکس‌های GS1 توسط خرده‌فروشی‌های بزرگ در زمینه‌های خواربارفروشی، سخت‌افزار، بهداشت و درمان و بخش‌های دولتی و کشاورزی همانند دیگر اعضای GS1 مورداستفاده قرارگرفته است.

انواع عکس‌برداری

1. عکاسی Planogram و پایه‌ای کاتالوگ

عکاسی با رزولوشن پایین‌تر

(حداکثر 2500px 2500px x) مناسب برای کاربردهای Planogram ها و عکس کاتالوگ کوچک است.

  1. پست پروداکشن: مسیر برش به همراه حداقل روتوش
  2. بارگذاری شده در یک سرویس مدیریت اموال دیجیتالی GS1
  3. دو عکس به ازای هر محصول (یکی در جلو و یکی به‌صورت 3 بعدی)
  4. به‌صورت فرمت jpeg (استانداردهای GS1) ذخیره‌شده است

2. عکاسی محصولات جهت ترویج نشان تجاری و فروش

عکاسی با رزولوشن و کیفیت بسیار بالا

(حداکثر 7216px x 5412px) مناسب برای تمامی کاربردهای ترویج نشان تجاری، نقطه فروش و آنلاین است.

  1. پست پروداکشن: مسیر برش به همراه سرویس روتوش کامل
  2. بارگذاری شده در یک سرویس مدیریت اموال دیجیتالی GS1
  3. ذخیره‌شده در هر فرمت مناسب

عکاسی سفارشی

برای عکاسی سفارشی از بسته‌بندی‌ها، نیازهای فوری، یا عکس‌های با تعداد خیلی بالا مستقیماً باید با GS1 نیوزلند تماس گرفت.

1

مشخصات عکس:

فرمت فایل: JPEG

رنگ پشت زمینه: سفید (RGB 255/255/255)

نوع رنگ: RGB

رزولوشن: 300ppi

ابعاد: 2500 pixels x 2500 pixels

چه کسانی از عکاسی محصولات استفاده می‌کنند و چرا؟

  • خرده‌فروشان: مدیریت فضا، تلفن‌های همراه، وب
  • انطباق مطمئن با الزامات صنعت: GS1 در این زمینه متخصص است.
  • کیفیت تصویر: عکاسان حرفه‌ای برای نتایج حرفه‌ای
  • یکپارچگی نشان تجاری: نگاه و احساس مشابه در سراسر محدوده شما
  • مسیرهای برش تعبیه‌شده به معنی حداکثر تطبیق‌پذیری در استفاده از تصویر
  • یک فروشگاه هایپر (که طیف وسیعی از کالا و خدمات را یکجا ارائه می‌دهند) نیازهای عکاسی، تصدیق بارکد و تصدیق داده‌ها را برایتان به‌صورت هم‌زمان برآورده می‌سازد.
  • قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه و رقابتی
  • حمایت از داده‌های مدیریت‌شده مطابق با استانداردهای جهانی GS1

عکاسی از محصول چگونه کار می‌کند؟

عکاسی می‌تواند به‌صورت تنها یا به‌عنوان بخشی از سفارش تصدیق بارکد از طریق صفحه اپلیکیشن در MyGS1 درخواست داده شود. ایمیلی به‌صورت خودکار در جواب درخواست شما داده خواهد شد که می‌گوید محصولات را کجا بفرستید. محصولات را باید در شرایط مناسبی برای عکس‌برداری ارسال کنید. هرگونه اصلاحی جهت بهبود عکس‌های بسته‌بندی‌های آسیب‌دیده، علامت خورده و نامناسب ممکن است باعث ایجاد هزینه‌های بیشتری شوند. این نکته را مدنظر داشته باشید که جهت تضمین یکنواختی، بهتر است یک گروه کالا به همان طریقی که قبلاً اشاره شد عکس‌برداری شود. تطابق سازی این عکس‌ها با سایر عکس‌هایی که در مناسبات (مواقع) دیگر گرفته‌شده‌اند می‌تواند مشمول هزینه و مدت‌زمان بیشتر شود.

طرح قیمت‌های عکاسی محصولات

عکاسی پایه کاتالوگ و Planogram:

عکاسی با رزولوشن پایین‌تر (حداکثر 2500 pixels x 2500 pixels) مناسب برای کاتالوگ‌های کوچک و Planogram است. دو عکس برای هر محصول (یکی نمای جلویی و دیگری 3 بعدی) که به‌صورت JPEG ذخیره‌شده و در سرویس مدیریت دارایی دیجیتال GS1 بارگذاری شده است.

قیمت برای اعضای GS1: 30 دلار+ مالیات خدمات و کالاها (GST) به ازای هر محصول

قیمت برای غیر عضوها: 50 دلار+ مالیات خدمات و کالاها به ازای هر محصول

عکاسی محصولات جهت ترویج نشان تجاری و فروش

عکاسی با رزولوشن و کیفیت بسیار بالا (حداکثر 7216px x 5412px) با روتوش کامل مناسب برای تمامی کاربردهای ترویج نشان تجاری آنلاین و چاپ‌شده است؛ که در فرمت مناسب به همراه مسیر برش ذخیره‌شده در یک سرویس مدیریت اموال دیجیتالی GS1 بارگذاری شده است.

قیمت برای اعضای GS1: 115 دلار+ مالیات خدمات و کالاها به ازای هر محصول

که از طریق پرتال عکاسی ممتاز قابل سفارش دادن است.

عکاسی سفارشی

برای مواردی که در بالا ذکر نشد و موارد سفارشی می‌توانید مستقیماً با شماره GS1 نیوزیلند تماس بگیرید.

آموزش و پشتیبانی

برای اطلاعات بیشتر در مورد عکاسی محصولات لطفاً مرکز راهنمایی ما را مشاهده نمایید

عکس‌برداری در GS1 کانادا 

ثبت محصولات

1. ثبت فیزیکی: آسان‌ترین راه برای دستیابی به تصاویر و داده‌های باکیفیت خیلی بالا از محصولاتتان این است که از هرکدام یک نمونه به استودیوی عکاسی GS1 کانادا در مونترال بفرستید.

ارسال یک نمونه از محصولات سه‌گام خیلی ساده دارد:

گام 1: مشترک GS1 کانادا شوید.

گام 2: آدرس موجود در فرم ثبت محصول را پرکنید.

گام 3: نمونه‌های محصول به‌روز شده را جمع‌آوری و به استودیوی عکاسی GS1 کانادا در مونترال بفرستید. در ضمن یک کپی از فرم پرشده ثبت محصول را به آدرس زیر بفرستید:

GS1 Canada Images
9200 boul. du Golf
Montreal, QC, H1J 3A1

2. ثبت الکترونیکی: اگر در حال حاضر تصاویر دیجیتالی از محصولاتتان دارید و می‌خواهید از سرویس تصویربرداری محصولات GS1 کانادا استفاده کنید می‌توانید از ثبت الکترونیکی استفاده کنید. تمامی عکس‌هایی که از اینت طریق ارسال می‌شوند باید شرایط راهنمای ثبت الکترونیکی را داشته باشند و باید تمام وجوه محصول را با نوشته‌های راهنمایی روی آن شامل شود.

شرکت‌کنندگان در  ECCnet Phase 2–eCommerce initiative می‌توانند اطلاعات روی بسته‌بندی محصول را از طریق یک فرآیند ویژه ثبت الکترونیکی که به‌عنوان ماشین-به-ماشین شناخته می‌شود ثبت کنند.

هزینه ثبت فیزیکی و الکترونیکی برای داده‌ها و عکس‌های ارسالی که مطابق فایل راهنما باشند مشابه هم هستند.

لطفاً برای دیدن قیمت‌ها و نیازها با مدیر حساب کاربری خود تماس بگیرید یا به آدرس images@gs1ca.org ایمیل بزنید.

3. عکاسی در محل کالاها: اگر تعداد محصولاتی که باید عکاسی شوند زیاد باشد GS1 کانادا می‌تواند با هماهنگی، به انبار یا فروشگاه موردنظر جهت عکاسی مراجعه کند. برای اطلاع از گزینه‌ها و شرایط عکاسی در محل باید با مدیر حساب کاربری تماس گرفته شود یا به آدرس images@gs1ca.org ایمیل ارسال شود.

سرویس تصاویر Planogram 

مشترکین GS1 کانادا به سرویس تصاویر Planogram دسترسی دارند. عکس‌ها و داده‌های در دسترس با تمام راهکارهای نرم‌افزارهای Planogram سازگار هستند. سرویس تصاویر Planogram به‌عنوان نتیجه‌ای از توصیفات کارگروه کمیته Planogram تجارت الکترونیکی GS1 کانادا و همچنین به‌عنوان قسمتی از مشخصات تصویر محصول توسط GS1 جهانی توسعه‌یافته است. این راهنمای داوطلبانه در اصل توسط انجمن راه‌حل‌های تجاری داخل صنعت (VICS) توسعه‌یافته تا این اطمینان حاصل شود که شرکای تجاری در سراسر دنیا به‌صورت پیوسته از تصاویر دیجیتالی استفاده می‌کنند.

2

فرمت

فرمت فایل استاندارد: 72 dpi، TARGA، بدون فشرده‌سازی

پس‌زمینه‌ها و کراپ:

عکس‌ها با پس‌زمینه شفاف ظاهر می‌شوند. عکس‌های محصولاتی که خط تراز داشته باشند یا نه تا لبه‌های آن‌ها کراپ می‌شوند. هیچ شی یا محصول دیگری نباید در ناحیه عکس اصلی وجود داشته باشد.

نماها:

تمامی محصولات (در حالتی که درست ایستاده‌اند) از طرف جلو، چپ و راست و بالا عکس‌برداری می‌شوند. (همین‌طور از پشت و زیر محصول درصورتی‌که برای معامله در بازار نیاز باشد)

توافق نام‌گذاری فایل‌ها: 

GS1 کانادا از توافق نام‌گذاری خاصی برای فایل به‌منظور مدیریت و نگهداری کتابخانه تصاویر استفاده می‌کند. این فرمت شامل GTIN کالا است که بعدازآن یک نقطه و شاخص نما می‌آید. این استاندارد توسط اپلیکیشن های Planogram ی قابل خواندن هستند. مقادیر معتبر شامل موارد زیر است:

3

داشتن اندازه‌های دقیق ابعاد محصول مهم‌ترین قسمت برای ساخت یک Planogram تأثیرگذار است.

فیلدهای داده‌هایی که تصاویر GS1 کانادا پشتیبانی می‌کند شامل موارد زیر است:

  • GTIN
  • تولیدکننده
  • نشان تجاری
  • شرح محصول
  • اندازه واحد مصرف‌کننده (بسته‌بندی محصول به‌طورمعمول به کاربران نهایی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی به فروش می‌رسد)
  • ارتفاع داخل بسته‌بندی
  • عرض داخل بسته‌بندی مشتری
  • عمق داخل بسته‌بندی مشتری
  • بعد افقی X جا آویز[2] (ها) از سمت چپ
  • بعد عمودی Y جا آویز (ها) از بالا
  • تعداد جا آویزها برای اقلام داخل بسته‌بندی مصرفی
  • ارتفاع تودرتو برای اقلام مصرفی

4

مزایای خدمات عکس‌برداری GS1 کانادا

مشترکین سرویس عکس‌برداری GS1 کانادا به پایگاه داده‌هایی بالغ‌بر بیش از 86000 عکس محصول خرده‌فروشی و خواربارفروشی فعال دسترسی پیدا می‌کنند. مزایای سرویس شامل موارد زیر است: چندین نما برای الزامات Planogram 3 بعدی، فرآیندهای پایدار و خروجی با توجه به استانداردهای تصویر و اندازه‌گیری، هزینه‌های پایین زنجیره تأمین با توجه به فرآیند توزیع یک-به-چند، سادگی با توجه به مفهوم فروشگاه‌های تک توقفی (مثل هایپر مارکت ها) ما برای تصاویر محصول برای Planogram کردن آن‌ها، الزامات بازاریابی و خدمات مواد غذایی، حداقل هزینه‌ها با توجه به مدل بازیابی هزینه و صرفه‌جویی برای بسته نرم‌افزاری خدمات.

چگونگی بهره‌مندی از امتیازات خدمات عکس‌برداری GS1 کانادا

نمونه‌ای به‌روز شده از محصولاتتان را به استودیو عکاسی GS1 کانادا در مونترال بفرستید. زمانی که محصولات نیاز به‌اندازه گیری و وزن‌کشی دارند باید محصول نهایی را جهت به دست آمدن داده دقیق بفرستید. اگر باید محصول خود را در مرحله مدل (ماکت) ثبت کنید، تنها سه ماه فرصت دارید تا با فرستادن محصول نهایی به‌صورت رایگان تکمیل ثبت محصول را به‌روزرسانی کنید. ارسال دو نمونه از هر محصول ارجحیت دارد. فرم ارسال محصولات در این صفحه موجود است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با GS1 کانادا تماس بگیرید یا به Images@gs1ca.org ایمیل بفرستید.

سرویس عکس‌برداری برای بازاریابی

سرویس عکس‌برداری بازاریابی GS1 کانادا راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌ای را فراهم می‌آورد که تقاضای صنعت برای یک منبع واحد استانداردشده از تصاویر محصولات را برآورده می‌کند. این عکس‌های بازاریابی با رزولوشن بالا برای تبلیغات آنلاین مثل اعلان‌ها، ضمیمه‌های مجلات و روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و … ایده آل می‌باشند.

راه‌حل مبتنی بر وب

به‌منظور کمک به خرده‌فروشان و تولیدکنندگان برای صرفه‌جویی در زمان و تلاش‌هایشان در فعالیت‌های تبلیغاتی، GS1 کانادا سرویس عکس‌برداری بازاریابی خود را با اضافه کردن یک‌راه حل توزیع بدون دردسر و خلاقانه بهبود داده است. خدمات عکس‌برداری بازاریابی، توزیع بیشتری را با اجازه دادن به خرده‌فروشان و فروشندگان برای دیدن، انتخاب و دانلود عکس محصولات به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته، فراهم می‌آورد. مشابه بقیه راه‌حل‌های تجاری GS1 کانادا، خدمات عکس‌برداری بازاریابی مطابق با استانداردهای صنایع جهانی است تا یکپارچگی داده‌ها و تأثیرگذاری داده و عکس محصولات شمارا تضمین نماید.

مشخصات فنی ما (مطابق با مشخصات جهانی):

  • اندازه عکس 5×5 اینچ (1500×1500 پیکسل) 300 dpi، (فایل‌های 8 تا 12 MB)
  • کراپ شده و برش نزدیک خورده و پس‌زمینه سفید
  • فرمت فایل TIFF و حالت رنگ RGB

فرمت‌های استفاده نهایی

مشخصات عکس‌ها و کیفیت آن‌ها به‌اندازه کافی مناسب هستند تا منبعی از عکس برای کاربردهای خاص استفاده‌کنندگان فراهم آورند. بااین‌حال GS1 کانادا می‌تواند عکس‌ها را در فرمت‌های JPEG و EPS نیز ارائه کند.

چندین نما

تمام محصولات حداکثر باید 3 نمای متفاوت هنگام عکس‌برداری بازاریابی داشته باشند- نمای جلویی که با زاویه 15 درجه از مرکز وجه بالایی کالا گرفته‌شده باشد برای عکس 3 بعدی بهتر است، هرچند در برخی محصولات زاویه کمتری برای بهتر نشان دادن آن موردنیاز است. برای عکس‌های دوبعدی (محصولاتی با عمق کم‌تر) زاویه 0 درجه برای عمق آن اشکالی ندارد. دو نمای دیگر نما از زاویه سمت و چپ است تا وجه کناری محصول که با وجه روبه روی آن مرتبط است کاملاً دیده شود. (مثلاً برای دید از زاویه سمت چپ، وجه چپ محصول باید برای عکاس قابل‌رؤیت باشد)

5

توافق نام‌گذاری فایل‌ها:

GS1 کانادا از توافق نام‌گذاری خیلی خاصی برای فایل به‌منظور مدیریت و نگهداری کتابخانه تصاویر استفاده می‌کند. این فرمت شامل GTIN محصول است که خصوصیات در بقیه آن می‌آید مثل حالت رنگ، جهت، زبان و شاخص نمایش جایگزین.

تصاویر مواد غذایی

سرویس عکس‌برداری مواد غذایی که توسط GS1 کانادا ارائه می‌شود الزامات صنعت مواد غذایی را تأمین می‌کند. یک تصویر با رزولوشن بالا و به‌صورت سه وجهی از هر سطح بسته‌بندی در سلسله‌مراتب تولید گرفته می‌شود. عکس‌های تکی در یک عکس برای استفاده در کارت اطلاعات محصول (PIC) که یک ابزار ضروری معامله در بخش مواد غذایی است، مونتاژ می‌شوند. از عکس‌های تکی می‌توان در کاتالوگ الکترونیکی محصول یا پرتال‌های تبلیغاتی استفاده کرد.

6

ارسال محصولات برای عکس‌برداری

1. شما باید مشترک GS1 کانادا باشید تا بتوانید به این خدمات دسترسی داشته باشید. اگر مشترک نیستید، با نحوه اشتراک GS1 کانادا آشنا شوید.

2. نمونه محصولات خود را به استودیو عکس‌برداری GS1 کانادا در مونترال بفرستید.

3. بسته‌بندی و یا جعبه ارسال نیز باید فرستاده شود چون از تمام سطوح بسته‌بندی عکس گرفته خواهد شد.

4. هر جعبه (بسته‌بندی) باید یک بارکد قابل‌خواندن معتبر داشته باشد.

5. اطمینان حاصل کنید که همیشه فرم ارسال محصول برای خدمات شناسایی در آنچه ارسال می‌کنید وجود داشته باشد.

مقادیر زیاد نیز عکس‌برداری می‌شوند

اگر شما مقادیر زیادی از محصولات برای عکس‌برداری دارید (50 مورد یا بیشتر)، قبل از ارسال آن‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی برای دریافت و اطمینان از ظرفیت تولید و انبار، با ما تماس بگیرید. لطفاً به fs.image@gs1ca.org ایمیل بزنید.

خدمات ارزیابی تصویر

عکس‌هایی که خودتان گرفته‌اید را می‌توانید برای ارزیابی به‌عکس برداری GS1 کانادا بفرستید. عکس‌برداری GS1 کانادا عکس‌های ارسالی را بر اساس استانداردها و آنچه در راهنمای فنی صنعت خدمات غذایی برای تصاویر کارت اطلاعات محصول به‌کاررفته است، ارزیابی خواهد کرد. همیشه فرم ارسال تصاویر مواد غذایی را در آنچه برای شناسایی خدمات ارسال می‌کنید قرار دهید. ما بدون این فرم هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌کنیم.

خدمات عکس‌برداری اطلاعات تغذیه‌ای

کسب‌وکارهای کانادایی با افزایش درخواست از سمت شرکای تجاری، مشتریان و دولت‌ها برای اطلاعات تغذیه‌ای محصولات روبه‌رو هستند. برای پاسخ‌گویی به این درخواست‌ها، اعضای GS1 کانادا به سرویس عکس‌برداری اطلاعات تغذیه‌ای دسترسی دارند که توسط سرویس عکس‌برداری GS1 کانادا توصیه‌شده است. این خدمت صاحبان نشان تجاری را قادر می‌سازد تا از اطلاعات تغذیه‌ای محصولات شامل جدول ارزش غذایی و جدول مواد تشکیل‌دهنده عکس بگیرند.

ویژگی‌ها

  • از اطلاعات تغذیه‌ای محصولات عکس گرفته می‌شود
  • قالب استانداردشده مطابق صنعت
  • داده‌های انگلیسی و فرانسوی استخراج‌شده است

7

مزایا

  • اطمینان حاصل می‌کنید که اطلاعات تغذیه‌ای دقیق محصولاتتان اطلاع‌رسانی شده است.
  • پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی را با اطلاعات درخواستی مشتریانتان پر می‌کنید.
  • در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌کنید.

نکته:

عکس‌های اطلاعات تغذیه‌ای تنها از محصولاتی که عکس‌های Planogram به‌روز دارند گرفته می‌شود. اگر عکس‌های Planogram به‌روز نباشند، هر دو خدمات عکس‌های Planogram و تغذیه‌ای باهم انجام خواهد شد.

راه‌حل‌های سفارشی

شرکت شما می‌تواند درخواست راه‌حل‌های سفارشی به GS1 کانادا بدهند که شامل تکمیل یک‌باره دسته‌بندی، دسته‌بندی مداوم، ممیزی تمام فروشگاه و فرمت‌های درخواستی قابل‌ارائه است:

  • تکمیل یک‌باره دسته‌بندی – تضمین می‌کند که تمام محصولات در دسته‌بندی‌های تعیین‌شده دارای اطلاعات و عکس‌های کاملی هستند که فقط یک‌بار در پایگاه داده‌ها ثبت‌شده است.
  • مداوم- تضمین می‌کند که تمام محصولات در دسته‌بندی‌های تعیین‌شده دارای اطلاعات و عکس‌های کاملی هستند که دوره‌ای در پایگاه داده‌ها ثبت می‌شوند.
  • ممیزی تمام فروشگاه- به خرده‌فروش اطلاع می‌دهد که کدام محصول از پایگاه داده‌های تصاویر GS1 کانادا در یک فروشگاه به انتخاب خرده‌فروشی حذف‌شده است.
  • فرمت‌های درخواستی قابل‌ارائه- تصاویر و ابعاد در قالب‌های غیراستاندارد عرضه می‌شوند.

نتیجه‌گیری

ارائه خدمات عکس‌برداری به‌تنهایی یا در کنار خدمات تصدیق بارکد می‌تواند این تضمین را به شرکت‌ها بدهد که اطلاعات محصول و عکس آن‌ها به‌درستی به دست مشتری می‌رسد، چه به‌صورت خرید حضوری چه از طریق خرید اینترنتی. از طرفی تمامی حقوق مشتریان در رابطه بااطلاع کامل از چیزی که می‌خرند نیز حفظ می‌شود.